24 april London

De senaste dagarna har det i princip inte hänt någonting värt att notera. Både igår och i förrgår blev det väldigt slappt, ingen träning och knappt något annat heller för min del. Bara glidit runt helt enkelt. Idag däremot hade jag PET (Pre Event Training) på 50 m. Kändes otroligt bra och jag längtar som en tok tills imorgon när vi har elimination på 3x20. Jag och Anna skjuter 12:00 och Linda skjuter 14:45. Ifrån eliminationen går 50 skyttar vidare till tävlingen som går på torsdag, imorgon är alltså bara ett kval. Live går att se på http://results.sius.com, men kom ihåg att plussa på en timme om du tittar från Sverige.

Idag sköt även herrarna 60 ligg. Jonas Jacobsson, Sam Andersson och Christofer Svensson representerade Sverige. Det var svårt att skjuta idag, vilket visade sig på resultaten. I ledning inför finalen var man på 595 och 592 räckte till shoot-off för final. I vanliga fall kommer man inte ens till final på 595 på en världscup, det ger en liten fingervisning om hur svårt det var idag. Rykten säger dessutom att det ska bli ännu sämre väder imorgon. Bäst av svenskarna var Jonas på 587, en bit ifrån täten. Riktigt synd tycker jag, då jag anser att det här var grenen Sverige hade bäst chans i på gevär. Vann gjorde till slut vitryssen Sergei Martynov.

Ikväll har vi ätit italienskt för tredje gången. Tog en pizza som endast innehöll 500 kcal, och var jättegod! Tänk att pizza kan smaka så gott utan att vara jätteflötig. Nu blir det sova för att vara på topp imorgon, can't wait!

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: farsan

Äntligen

2012-04-25 @ 01:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0