19 april London

Jahapp, idag var första tävlingsdagen för min del. Tyvärr gick det inte alls som önskat. Jag kom inte in i "flowet" förrän efter 20 skott och då var det redan för sent för stordåd. Helt missnöjd är jag dock inte, jag lärde mig mycket under dagens match. Ingen toppdag var det för Anna och Irene heller, helt okej sköt de båda två men i den stenhårda konkurrensen som det är här, räckte det inte till för någon av oss. Tråkigt, så klart, men bra träning inför framtiden. Eftersom det redan är för sent att ta någon kvotplats till OS i sommar gäller det nu bara att skaffa sig så mycket erfarenhet som möjligt inför 2016. 397 poäng krävdes det för final idag, en poäng jag lätt kan skjuta när jag är i min bästa uniform. Jag vet att jag kan och bara idag har jag fått otroligt mycket motivation inför framtiden, så det känns skönt!

Kort sammandrag över dagens resultat:

1. Sonja Pfeilschifter, Tyskland, 398 + 105,0
2. Siling Yi, Kina, 400 + 102,5
3. Lisa Ungerank, Österrike, 397 + 103,3

34. Irene Helmersson, 394
48. Anna Normann, 393
78. Jag, 389


Jag blev verkligen förvånad över mig själv idag, jag brukar bli väldigt besviken när det går såhär dåligt, men det blev jag inte idag. Jag är inte alls i form och jag känner att jag gjorde så mycket jag kunde, då är det bara dumt att bli besviken på sig själv. Det viktiga är att man tar med sig det man gjort bra och det man har lärt sig. Och det tänker jag göra!
När jag skjutit färdigt fick jag för första gången i mitt liv göra en efterkontroll. Det var såhääääääär nära att jag blev diskad, kunde inte göra annat än att skratta åt situationen. Jag skrev ju tidigare att mina skor inte var godkända först utan vi fick mjuka upp sulan eftersom de var för hårda. Idag var det ännu kallare i skjuthallen än det varit tidigare, vilket gör att allt, inklusive en själv, blir stelare. Sulorna var alltså för hårda idag igen. Hade det inte varit för att de såg att skorna blivit godkända förut, så hade jag blivit diskad. Men som tur var hade de förståelse för att kylan gjorde sitt och det gick bra ändå.

Vi tog bussen tillbaka till hotellet redan vid tolv idag för vi var alla trötta och slitna. La mig då och sov en liten stund innan Anna drog med mig till gymmet. Snäll som hon är så hade hon satt ihop ett träningspass till mig, och hon kan sin sak den kvinnan. Hon körde ett crossfit-pass med mig och herre j*vlar vad jobbigt det var. Först uppvärmning och sedan olika styrkeövningar, 12 repetitioner av varje som man varvar under 20 minuter. Jag hann under dessa 20 minuter med tre varv, själv brukar hon hinna med åtta. Det kanske säger lite om hur tränad hon är (eller hur dåligt tränad jag är). Ville verkligen mörda henne under tiden vi höll på för det var så himla jobbigt, och det kommer jag troligtvis vilja imorgon också när träningsvärken kommer. Men no worries, jag behöver träna några år till först innan jag klarar av att slå ihjäl henne.

Efter gymmet gick vi ut och åt på en pub som ligger precis bredvid hotellet. Hamburgare i stora lass beställdes in och vi förstod inte att man fick med pommes frites, utan det beställde vi extra. Jag tror jag hade ätit en tredjedel när jag blev totalt proppmätt. Gott var det i alla fall, och personalen lär ha fått sig ett gott skratt åt de blåsta svenskarna som beställde mat åt en hel skolklass (vi var fyra stycken).

Imorgon ska jag inviga 50m-banan under en timmes träning. Ska bli riktigt roligt, jag och luftgeväret behöver nog en liten paus från varandra. Efter det får vi se vad jag och Anna hittar på. Eventuellt blir det lite shopping eftersom vi båda är sugna på nya skor. Den som lever får se.

Ha'et gött för det kommer jag ha :)


Kommentarer
Postat av: Morsan

Hanna vad du är go o klok o allting! Kram!!

2012-04-19 @ 22:16:40
Postat av: Rebecha

Hihi klart man måste se hur det går för dig :) Jag missade dock 25 första skotten i och med att det var så skönt att sova... ;)

2012-04-19 @ 22:51:41
URL: http://rreg.blogg.se/
Postat av: farsan

det är bara bra att få hem en vältränad och harmonisk människa.ge tusan i skoaffären bara

2012-04-20 @ 00:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0