18 april London

Dagen till ära bjöd på regn och rusk, precis som igår. Bara att vänja sig antar jag. Förutom det har det tränats två gånger. Först hade vi officiell träning där Sverige hade fyra banor under 45 min. Ganska kort tid men bättre än inget. Hur det gick för min del tänker jag inte ens skriva, definitivt inget jag vill minnas. Drygt en timme ledigt och sedan hade jag PET (Pre Event Training), där man får stå på samma bana som man har under tävlingsdagen. Jag fick kämpa ganska hårt här men till slut fick jag till det, så jag tycker att det känns bra inför imorgon då det ska tävlas i luftgevär.

Något jag har märkt är att det här i London knappt finns några stora bilvägar, utan mest vanliga trånga gator. Då är det kanske inte så konstigt att det tog två timmar att åka 3,5 mil från flygplatsen till hotellet i en stad med 11 miljoner (?) invånare. En annan sak jag har lagt märke till är att de allra flesta engelsmän jag har träffat är otroligt trevliga. Det hade jag inte förväntat mig då de flesta storstadsbor är så upptagna i sig själva (drar alla över en kam), men inte här.

Det har varit en ganska händelselös dag faktiskt, men imorgon blir det andra bullar. Första tävlingsdagen under världscupen här i London. Damernas luftgevär är det som står på schemat (samt lerduva och pistol men dem har jag ingen vidare koll på). Anna skjuter 08:00 och jag och Irene skjuter 09:45. Kanska bör nämnas att detta är engelsk tid, så för er som är intresserade att följa tävlingarna på nätet från Sverige, så får ni plussa på en timme. Livevisning kommer att finnas på http://results.sius.com.

Det var nog allt jag hade att bjuda på för idag!

Puss och kram och håll tummarna för mig (och de andra svenskarna) imorgon!

Kommentarer
Postat av: farsan

love it ,you

god luck

2012-04-18 @ 21:40:15
Postat av: Morsan

Tummarna kommer att hållas stenhårt! Kram

2012-04-18 @ 21:42:54
Postat av: Henrik K.

Är Farsan nervös?



In i mitten och mosa!

2012-04-18 @ 21:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0