17 april London

Dag två här i London bjöd på vad jag tror är typiskt engelskt väder. Det vill säga regn och blåst ena sekunden och solsken andra. Stressig frukost vid åtta och sedan taxi till skjutbanan. Några hundra meter i spöregn och sedan var vi framme, dyngsura och iskalla. Vilken tur att vi skjuta inomhus då.. Nej just det, där var det ju absolut max 10 grader. Bra start på dagen alltså!

Jag tränade luft idag också (med fylld tub), vilket de först 1h och 20 minuterna inte gick alls som önskat. Ingen bra förklaring till det, det ville sig bara inte. De sista 10 gick däremot riktigt bra så jag tog med mig den bra känslan därifrån. Eftersom jag är ett j*vla klantarsle som tappat bort min gula lapp (som visar att man inte behöver göra utrustningskontrollen), gjorde jag alla kontroller när jag skjutit klart. Som jag misstänkte var varken jackan eller skorna godkända. De två översta knapparna på jackan gick inte igenom, vilket gjorde att jag blev tvungen att klippa upp knapphålen lite, knapparna satt redan så långt ut det gick. Och sulorna på skorna var alldeles för hårda, så jag fick ta till Klavs (förbundskaptenen) hjälp och nu har jag skor med sulor som ser ut som bananer. Men godkända är de i alla fall!

Runt två, när jag, Micke och Irene var färdiga på skjutbanan för dagen, bestämde vi oss för att ta en taxi till Westfield Stratford City (Europas största köpcentrum). Och stort var det verkligen. Vi var hungriga när vi kom dit så vi åt på en mexikansk restaurang. Valde burritos, det enda som lät någorlunda bekant, och det smakade ungefär som jag kan tänka mig att bajs smakar. Riktigt gott med andra ord! Noooooooot!
Eftersom det är så satans kallt i skjuthallen köpte jag handvärmare så jag i alla fall inte behöver frysa i avtryckarfingret. Hittade även en födelsedagspresent till J (så om du läser det här, var smart och köp inget innan du fyller år). Irene var på shoppinghumör, vilket jag och Micke definitivt inte var. Så medans Irene ägnade sig åt att dissa överambitiösa försäljerskor, fick jag och Micke övertrötta skrattanfall. Mycket billigare och minst lika roligt! Till slut fick vi alla nog och tog tåget tillbaka till hotellet.

I skrivande stund har vi precis varit ute och ätit på en mycket bra italiensk restaurang, alla var supernöjda med maten! Nu är jag skittrött och ska sova så fort Anna kommer tillbaka från gymmet (jag orkade inte följa med idag). Imorgon har jag PET (Pre Event Training), men först ska jag njuta av en sovmorgon. Imorgon kommer även bussarna till banan börja gå så det ska bli skönt att slippa ta taxi/tunnelbana/tåg.

Hörs imorgon! (och jag är sjukt nyfiken på vilka som läser här så ni får mer än gärna skriva en kommentar)

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jättekul med denna blogg Hanna! Lycka till nu!

2012-04-17 @ 23:02:31
Postat av: Rebecha

Jag såklart :)

2012-04-17 @ 23:10:22
URL: http://rreg.blogg.se/
Postat av: Spännar Mats

Jag läser såklart! Lycka till! Håll oss uppdaterade!

2012-04-17 @ 23:18:43
URL: http://spannarmats.wordpress.com
Postat av: Louise

Jag kan inte heller låta bli att läsa ;-)

2012-04-18 @ 08:03:55
Postat av: Malin

Jag läser:)

2012-04-18 @ 08:13:52
Postat av: Johanna B

Jag läser också ;)

2012-04-18 @ 08:45:07
Postat av: Farsan

Trevlig och välformulerad blogg

2012-04-18 @ 10:05:42
Postat av: Per ifrå Skillingmark

Jag läser också och ser fram emot att följa bloggen. Vi tror på dig - håll i!

2012-04-18 @ 11:33:03
Postat av: Vi i Hånäset

Jättekul att läsa, Hanna! Vi håller tummarna.

2012-04-18 @ 18:04:51
Postat av: Elin

Jag läser så klart! Lycka Till! Kram till Dig

2012-04-18 @ 21:35:06
Postat av: Jörgen

J läser ju också naturligtvis! Vad gulligt av H att köpa present till J :) J längtar efter H.. Puss!

2012-04-18 @ 23:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0