16 april London

Hej!

Tänkte börja skriva om, först och främst, mina resor som jag gör inom skyttet. För närvarande är jag i London för att skjuta WC (World Cup).

Kom hit igår efter en resa bestående av lite för mycket väntan. Började min resa från Strömsund vid 10 för att sedan ta flyget från Östersund. Mellanlandade på Arlanda där jag hade en väntetid på lite drygt tre timmar. Innan vi skulle landa på Heathrow meddelade kaptenen att vi skulle få cirkulera i luften ett tag för det var mycket trafik på landningsbanan. Detta gjorde att jag missade bussen jag egentligen skulle ha åkt med till hotellet. Fick därför vänta i drygt en timme på flygplatsen i London innan jag fick åka mot hotellet. Jag frågade hur långt det var dit och fick höra att det var ungefär tre mil. Skönt, tänkte jag, inte så långt alltså. Ha! Tji fick jag. Två timmar tog det att köra genom smeten i London till hotellet. Trött som ett as kom jag fram men så fort jag såg hotellet piggnade jag till. Så. Jävla. Fint. Mitt och Annas rum har ett panoramafönster med låååååång utsikt. I källaren på den tretton våningar höga byggnaden finns gym, pool, bastu och spa. Lovely!

Så till dagens bestyr. Vaknade runt halv åtta och käkade frukost. Sedan skulle vi åka till skjutbanan för att träna lite. Eftersom tävlingen officiellt inte har startat än så går det inga direktbussar från hotellet dit, utan vi bestämde oss för att ta tunnelbanan. Det var inga problem att hitta rätt stationer osv, men sen blev det ett himla promenerande vi inte riktigt hade räknat med. Vi kom i alla fall fram till slut, till vad som inte alls var en färdig skjutbana utan en byggarbetsplats. Hoppas verkligen att de hinner få bättre ordning på det innan tävlingarna börjar på riktigt (på torsdag). Det är som en egen liten "by" bara för skyttet på de kommande Olympiska Spelen. Det fanns en 10m/50m- hall, en 25m- hall, en finalhall, samt en lerduvebana. Kommer nog bli riktigt bra när allt är färdigt. Tyvärr var 10m/50m- hallen svinigt kall, och då menar jag verkligen kall. Sävsjö ligger i ordentligt lä där. Har aldrig varit med om en så kall lufthall att man måste ha mössa på sig när man skjuter. Men för att vända det till något positivt, vi svenskar tål troligtvis kylan bäst av alla och dessutom har vi fått träna mer i det än de andra, det var nämligen bara vi och några få andra skyttar där. Jag hade tänkt skjuta luft idag men när jag skulle fylla tuben så sa de att det inte att fylla feinwerkbau-tuber än utan jag fick snällt vänta med det till imorgon. Har därför fått torrträna idag, men det kändes riktigt bra ändå. Mycket mer än så har inte hänt idag, vi åkte tillbaka till hotellet, åt lasagne, och nu har jag precis kommit ifrån gymmet dit Anna övertalade mig att följa med (vilket hon borde ha Nobellpris för). Nu blir det att slänga sig i duschen, och sen i sängen, ny dag imorgon!

Bilder lägger jag upp på Facebook istället för här, tar sådan himla tid!

Hörs hej, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0